Ads

Sunday, May 2, 2010

Perodua Alza Accident

Hi..

Suka tak tengok Perodua Alza? cantik kan..tapi cuba tengok gambar2 ni...

a picture can tell you a thousand word..









Imagine your child/mother/family at the back....

Monday, February 15, 2010

Amazing Pic!

What a set of amazing picture!!! it's brilliant...notice how the lion play with the baby..


Monday, December 21, 2009

Hutang Sampai ke Mati

SALAM...
Soalan : Benda apa yang konfirm terjadi dalam hidup? / What is certain in life?

Jawapan : Mati,Cukai dan hutang !/ Death,Debt and Tax.

Sebab apa aku bangkitkan isu ni.. cuba korang tengok gambar kat bawah ni!



Sampai mati pun orang mintak hutang lagi!

Moral of the story : hutang kena bayar!

Friday, December 18, 2009

Tahniah Kepada Pasukan Bolasepak Malaysia!

Salam..

Tahniah kepada mereka. Semoga selepas ini lebih banyak usaha yang lebih baik untuk membolehkan pasukan bola sepak kita boleh besaing di peringkat yang lebih tinggi ! Syabas!



Ps: Nyaris sakit jantung masa vietnam miss depan goal dekat2 last minute...

Wednesday, December 16, 2009

Top 10 Worst Football Teams In The World

Top 10 Worst Football Teams In The World

Goal.com’s Carlo Garganese and Ewan Macdonald count down the 10 top-flight teams around the world with the worst records…

Dec 15, 2009 2:00:48 PM

Please remember that the below pertains to top-flight teams only...

10) Ajman (UAE)


Ajman Club have endured a miserable start to the 2009/10 United Arab Emirates Premier League. They have played eight games and have lost every one of them. Perhaps they can be described as a ‘Cup team’ as they won their most recent Presidents Cup and Emirates Cup games!

9) Tornados de Humacao (Puerto Rico)

A tornado tore through the Puerto Rico Soccer League this past season, but unfortunately for Tornados de Humacao they were on the receiving end of it almost every game. The East Coast outfit finished bottom with just three points from 16 games, and a goal difference of -41.

8) Baloch (Pakistan)

The Nushki-based club have been making headlines for all the wrong reasons in the Pakistan Premier League. Baloch are bottom with two wins, two draws and a whopping 22 defeats from their 26 games. Peculiarly they also like to lose 3-0, as five of their last seven games have ended with this scoreline.

7) Dingli Swallows (Malta)

Dingli have had a lot to swallow so far this term in the Maltese Premier League. Following promotion last season, they seem destined to return back to the First Division having picked up one win and eight defeats so far.

6) San Giovanni (San Marino)

San Marino are often described as the worst international football team in Europe, and one of the worst in the world. So how does it feel to be the worst club team from the worst footballing country? Ask San Giovanni who are bottom of Group A of the San Marino Campionato with three points from 11 games.

5) PDRM (Malaysia)

One team who won’t be in the 2010 Malaysian Super League is PDRM. In the 2009 edition, PDRM were humiliatingly relegated in last place after earning just three points all season – all draws from 26 games. They also conceded 76 goals.


4) Milano (FYR Macedonia)

They share a name with a famous Italian footballing city, but Milano from FYR Macedonia are certainly no AC or Inter. With one win and 16 losses, plus 63 goals conceded, Milano need a miracle if they are to avoid the drop from the First Macedonian Football League.

3) Panthrakikos (Greece)

Rock bottom of the Greek Super League with just two points from 14 games, as well as seven goals scored and 30 conceded – Panthrakikos look certain for relegation this season.

2) Hong Lok (Macao)

With just one point from 14 games, and 54 goals conceded Рincluding a 10-0 home defeat to Primeira Diviṣo do Campeonato winners Lam Pak Рthere can be no denying that Hong Lok are the worst team from Macao.

1) Carpet Masters (Guam)

How about this for a record? Played 10, Won 0, Drawn 0, Lost 10, Goals For 2, Goals Against 55. This campaign they have lost 9-0, 10-0 and 11-0 - the latter to an outstandingly named team called Quality Distributors. The team from Guam are certainly no masters - they are Goal.com's 'Worst Team In The World'!

Carlo Garganese & Ewan Macdonald, Goal.com

Postscript: A reader from Dingli named 'Klose' responds to the above.

"It's so not fair that my village team is listed here. There are 40 worse teams in Malta alone. For a village of 2000 people it is a great achievement to compete with Malta's elite and at least if we get relegated we can say that at least we've been there once.Truly horrible people Carlo and Ewan. :("

Of course, Klose is right. Most would agree that it is better to have tested yourself against the best and lost than to never have reached the summit at all. We, Carlo and Ewan, actually salute, rather than sneer at, all the teams given above!

Another reader from Skopje adds:

"One fact about Milano Kumanovo! The owner of this club is in jail and they don't have money to pay footballers, so they play with kids. The average age is 17 years old, so it's logical that they lose all the time."

Malaysia pun ada? Apa pun Malaysia masuk Final esok...jumpa di sana..

Friday, November 27, 2009

Ibadah Qurban..Erti sebenarnya Qurban

SALAM

Selamat Hari Raya AidilAdha kepada semua umat islam..Alhamdulillah..Hari ini keluarga aku telah selamat menyempurnakan ibadah qurban dan aqiqah. Seekor lembu telah pun dikorbankan. Semoga mendapat kerahmatan daripadaNya. Ni gambar-gambar semasa proses mengkorbankannya...






Apakah sejarah serta erti korban? baca di bawah ini...

Sejarah korban dibahagikan kepada tiga kategori, iaitu zaman Nabi Adam, Nabi Ibrahim dan Nabi Muhammad SAW. Pada zaman Nabi Adam, korban dilaksanakan oleh anaknya, Qabil dan Habil. Menurut sejarah, kekayaan yang dimiliki Qabil mewakili kelompok golongan petani, sedangkan Habil mewakili kelompok penternak. Pada waktu itu, sudah mula ada perintah, sesiapa yang memiliki harta banyak, maka sebahagian hartanya hendaklah dikeluarkan untuk korban. Sebagai petani, Qabil mengeluarkan korban daripada hasil pertaniannya, dan sebagai penternak, Habil mengorbankan haiwan peliharaannya untuk korban. Qabil mengeluarkan korban yang afdal (terbaik), iaitu hasil ternakan yang sihat, manakala Habil sebaliknya. Hal itu diungkapkan dalam firman Allah yang bermaksud: “Ceritakanlah kepada mereka kisah kedua-dua anak Adam (Habil dan Qabil) menurut yang sebenarnya, ketika mana kedua-duanya mempersembahkan ibadat korban, maka diterima daripada salah seorang dari mereka berdua (Habil), dan tidak diterima daripada yang lain (Qabil). Lalu ia berkata: Aku pasti membunuhnya (Habil).” (Surah al-Maidah, ayat 27) Ayat di atas, membuktikan korban Habil diterima di sisi Allah atas dasar niat yang ikhlas dan taat dalam menjalankan perintah Allah. Korban Qabil tidak diterima Allah, kerana mengandungi unsur tidak ikhlas dan taat. Akhirnya, terjadilah peristiwa dan tragedi pembunuhan ke atas Habil oleh tindakan dendam kesumat Qabil. Sejarawan dan ahli tafsir menyatakan, itulah pembunuhan pertama dilakukan di kalangan umat manusia sejak bumi didiami insan. Kisah korban kategori kedua pula adalah pada zaman Nabi Ibrahim. Baginda bermimpi mendapat perintah daripada Allah supaya menyembelih anaknya Ismail. Keikhlasan dan ketaatannya diberi imbalan oleh Allah, iaitu menyelamatkan Ismail dan menggantikannya dengan seekor kibasy. Peristiwa korban itu memberikan teladan, untuk meraih kemuliaan pastilah dilalui dengan pengorbanan. Berjuang untuk mencapai kemuliaan, ternyata mesti ditempuh dengan berkorban. Orang yang menyatakan dirinya berjuang, tanpa ada kemahuan untuk berkorban, sesungguhnya bukanlah pejuang melainkan pengikut. Jika ingin maju dan mulia, pasti ada gerakan yang dipeloporinya untuk berjuang sekali gus berkorban, iaitu mendekatkan diri kepada Allah. Korban kategori ketiga, ialah zaman Nabi Muhammad SAW. Firman Allah yang bermaksud: “Sesungguhnya Kami mengurniakan kepadamu (wahai Muhammad) kebaikan yang banyak (di dunia dan akhirat). Oleh itu, maka dirikanlah solat kerana Tuhanmu, dan sembelihlah korban (sebagai bersyukur). Sesungguhnya orang yang membenci engkau, dialah yang terputus (daripada mendapat perkara yang diingininya).” (Surah al-Kauthar, ayat 1-3) Syariat dan ibadat korban, bukanlah menyembelih haiwan setahun sekali. Yang penting ialah keikhlasan dan ketaatan menunaikan perintah Allah. Allah menguji iman, seperti menguji keimanan Nabi Ibrahim dengan memerintahkan menyembelih Ismail. Allah tidak memerlukan darah dan dagingnya. Allah sekadar menguji keimanan Ibrahim dengan perintah dan ujian yang sangat berat itu. Syariat dan ibadat korban terus berlaku hari ini hingga kiamat. Oleh itu, pada masa keperluan ekonomi semakin meningkat, akan wujud rasa berat untuk melaksanakan ibadat korban tetapi tugas itu akan menjadi ringan apabila kita ikhlas. Bertepatan dengan keadaan saudara kita di beberapa negeri yang berhadapan tragedi banjir, ibadat korban yang dilakukan dan daging disedekahkan kepada mangsa sedang berhadapan dengan ujian dapat meringankan beban serta mengeratkan hubungan sesama manusia. Begitu juga dengan program mengadakan ibadat korban di luar negara hasil sumbangan rakyat Malaysia yang prihatin dengan nasib masyarakat Islam di tempat lain yang mengharapkan kehadiran Aidiladha membawa kegembiraan kepada mereka. Meskipun haiwan yang disembelih, namun sesungguhnya Allah tidak melihat kepada daging dan darah haiwan dikorbankan itu. Yang dilihat Allah adalah niat ikhlas dan taat yang ada pada diri orang yang berkorban. Allah berfirman yang bermaksud: “Daging-daging unta dan darahnya itu sekali-kali tidak dapat mencapai keredaan Allah, tetapi ketakwaan daripada kamulah yang dapat mencapainya.” (Surah al-Hajj, ayat 37)

kredit kepada blog beautiful Islam

InsyaAllah,ada rezeki tahun depan seekor lagi lembu...Amin
Oklah,Bye.

Wednesday, November 25, 2009

Guru terlampau part 1

SALAM...

cuba korang baca cerita ni..

Pada suatu pagi,seorang guru dibawa ke balai atas tuduhan mencabuli anak muridnya yang berumur lapan tahun. Soal siasat pun bermula... :

Polis 1 : Betul awak cabul anak murid awak?

Guru Terlampau : Tidak, saya x cabul pun

Polis 1: Mengikut saksi, anda meraba dia?

Guru Terlampau : Tidak, saya x raba dia

Polis 1 : Kalau awak x buat semua ni, sebab apa anak murid awak buat laporan?
budak-budak bukan pandai menipu!

Guru terlampau : Betul cik, saya x tipu. saya cuma riba budak tu ajer.

Polis 2 : Betul. Dia riba memang x salah. Cuma dia lupa nak pakai seluar jer!!!

Polis 1: Cis!

Ha ha ha......... nampak lawak tapi sebenarnya ada kes yang jadi macam ni!
kredit to Amir.

Bye!